20121112

Good friday

Kaldere. Grøssninger som en storm over huden. Hår overalt, nupper og hår.
Det er så vanskelig å skrive når jeg har det bra.
Jeg vil bare ligge her, se opp i det hvite, fine taket. Kikke på de nye naboene ut av vinduet. Klippe negler og rydde litt. Nynne til en sang jeg ikke kan.
Aldri sove noe mer, vil ikke drømme meg bort.
Elske høylytt, dogg på ruta.
Du føles som silke. Kaffen smaker som gull.
Prøver å holde fast ved det vonde og triste, ved virkeligheten.

Utenfor døren står det en ripsbusk. Det er ingen andre der. Det er aldri dag lenger, men ripsbusken er fengslet bak gule, varme murer. Alle vinduene er lyse, men det er ikke mennesker der. Ikke en lyd annet enn vinden som bærer høstløvet med seg. Et løv lander foran foten min, foran ripsbusken.
Det er brunt, men fortsatt litt grønt. Ser på meg. Snakker til meg.
Jeg sier ingenting tilbake. Gleder meg til ripsbusken hyller sommeren med røde bær. Syrlige bær som jeg ikke vil spise.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar